Thailanda

0 Flares Filament.io 0 Flares ×

In curand se face o luna de cand m-am intors, asa ca s-au decantat suficient de multe lucruri incat sa va impartasesc experienta mea.

Stiu, sunt oameni care locuiesc acolo de multa vreme, oameni care au vizitat tara asta de multe ori. Nu pretind sa am o parere obiectiva, asa ca luati de cititi si decideti singuri ce si cat vi se potriveste.

De ce sa vizitezi Thailanda?

1. Pentru ca este una dintre destinatiile exotice relativ aproape de noi. Clar mai avem Tenerife, Malta, Gibraltar si altele la care putem ajunge mult mai lesne, insa daca iti doresti sa cunosti o cultura noua, destul de diferita de ceea ce este comun pentru noi, daca vrei sa intelegi Asia si timpul iti permite, Thailanda clar e poate chiar prima pe lista. Daca ai putina rabdare sa cauti, vei gasi zboruri cu escale mici si vei ajunge in Thailanda in minimum 15 ore. Noi am zburat cu Turkish, escala de 2.50 in Istanbul si apoi direct Phuket.

Zboruri Thailanda

2. Este relativ ieftina. Depinde, bineinteles, de zonele pe care vrei sa le vizitezi, stilul tau de viata si de vacante si hobby-uri.

Astfel, daca iti doresti o cazare decenta, cu o pozitionare ok, poti gasi bungalow-uri si camere la o medie de 40 eur. Exemplu, Wattana Resort pe Koh Phangan, cu bungalow-uri fix langa mare, destul de remote cat sa iti auzi gandurile, dar perfect pentru a te bucura de vacanta. Iar daca inchiriezi un scuter, faci toata insula intr-o zi, asa ca nu conteaza atat de tare pe care parte te afli.

Nah view-ul de la noi din camera. Fain, nu?

Screen Shot 2018-02-05 at 12.15.25

Daca vrei all inclusive sau hosteluri, imi pare rau dar nu stiu, nu frecventez. Stiu ca exista ambele, asa ca range-ul de pret variaza destul de mult, insa nefiindu-le client, nu pot comenta. 🙂

Ai preturi bune si la mancare (in unele locuri chiar foarte bune), masajul e aproximativ 40-50 de lei si e ce trebuie, iar excursiile si activitatile pe care le poti face pe acolo depind mult de 2 aspecte: cati sunteti si cat negociati. Astfel ca pentru a lua o barca sa te duci pe insulite si ce mai vrei tu, cand vrei tu, te poate ajunge si la 100 eur in Phuket. Insa daca sunteti mai multi costurile se impart, iar daca negociati, avesi sanse sa obtineti un pret chiar bun.

Daca iti place diving-ul, preturile sunt decente, cumva la 120-130 dolari/zi. Eu am incercat snorkeling in vreo 2-3 zone si a fost splendid. Am vazut aproape tot ce au vazut si diverii, doar ca nu m-am scufundat. :))

Asadar, discutia despre preturi e mai lunga, depinde mult de cat de comercial e locul in care esti, dar si in cel care vrei sa ajungi. Thailandezii s-au prins ca turistii sunt dispusi sa sparga bani pentru experiente altfel asa ca uneori au tendinta de a umfla preturile.

3. Mancarea. E absolut perfecta. As manca Pad Thai si fructe de mare oricand. Au o bucatarie minunata, poate cea mai buna dintre toate tarile exotice pe care le-am vizitat.

Aveti grija doar cu iuteala. Not spicy poate inseamna uneori ca e putin picant, iar daca cumva uiti sa ceri fara iuteala, s-ar putea sa plangi. Am inteles ca depinde si de noroc, dar in general, daca nu esti un iubitor de mancare iute, e bine sa retii asta: sa ceri din prima no spice. 🙂

4. Peisajele. Marea. Oceanul. Palmierii. Thailanda e o tara superba. Gasesti peste tot un loc care sa-ti bucure ochiul si inima. Fie ca e o cascada, o plaja cu nisip alb, fin, ori cu stanci, fie ca e o plantatie de arbori de cauciuc, sigur gasesti ceva splendid, minunat de vazut.

5. Vremea. E cald, dar nu atat cat sa lesini. Mai ploua, dar nu atat cat sa nu te bucuri de ce aveai tu de facut. Umiditatea e la locul ei, poti respira. Cred ca Thailanda e prima pe care s-o vizitezi daca nu esti obisnuit cu caldura excesiva si umiditatea crescuta, te antreneaza usor, nu intri direct intr-o atmosfera pe care n-o poti duce.

Iar pentru ca nu totul in viata e roz, sa va zic si cate dont’s. Cel putin ce n-as mai face eu. Si cateva tips&tricks. Sau bine de stiu. 🙂

Nu viza locuri despre care vorbeste toata lumea. Aka comerciale. Nu Phuket de exemplu. E atat de plin de turisti, si mai ales de din aia nu prea draguti, incat thailandezii, desi oameni foarte veseli si de treaba in esenta, pare ca nu mai au rabdare. Sunt multi rusi care isi fac vacanta acolo, iar asta poate fi enervant. Nu’s xenofoba, dar turistul rus face mult zgomot, e mereu pe ras tare, tipat, urlat chiar, adus muzica pe plaja, facut scandal, tras tepe. Iar noi, pentru ca avem acest cuvant magic “da”, care e si in limba lor, am fost de multe ori intelesi ca fiind rusi. Asa am sesizat cate meniuri in rusa exista si chiar locuri numite in thailandeza, engleza si rusa. Insa am si observat bucuria si veselia brusca a thailandezilor dupa ce le spuneam ca nu intelegem, vrem meniu in engleza.

Asadar oameni nepotriviti, aglomeratie, preturi crescute.

Noi am ales ca zone de vizitat: Phuket, Kho Phangan si Khao Lak. Kho Phangan e unul dintre cele mai frumoase locuri in care am fost, are plaje superbe, cascade, paduri, tot ce vrei. Khao Lak este o zona, dupa umila mea parere, in refacere. A fost una dintre cele mai afectate zone din Thailanda dupa tsunami-ul din 2004 – ba chiar au si muzeul tsunami. Si tind sa cred ca dincolo de munca de a reface locul a contat si un soi de frica a turistilor de a mai vizita un loc lovit de o asemenea catastrofa. Puteti citi aici mai multe despre ce s-a intamplat atunci. E un loc apreciat de diveri si unul foarte linistit de altfel, am vazut foarte multe cupluri de batrani veniti acolo in vacanta.

Da, sigur ca sunt zone care “trebuie” vazute, indiferent de asta, insa e bine sa aveti in vedere detaliile astea cand alegeti zonele de vizitat.

2. Viza. Am citit nenumarate forumuri, articole, postari despre cum doamna Nina de la ambasada e buna, rea, cu tulburari de personalitate ori nu.

Ideea e pe scurt e asa: daca intentionezi sa stai mai mult de 15 zile in Thailanda, trebuie sa iti iei viza din tara. Altfel, o poti lua cand ajungi acolo, din aeroport. Asa am incercat si noi, numai ca experienta cu ambasada a fost oribila. O doamna care taie si spanzura in functie de cum s-a trezit dimineata si care se crede un Dumnezeu mai mic. Inca ma gandesc cum ii pot depunde o reclamatie care sa si fie luata in seama.

Dar, revenind, solutia noastra a fost sa spargem plecarea in 2 cu cateva zile in Singapore – la doar 1 ora de zbor de Phuket. Asa ca la revenirea in Thailanda am luat din nou viza in aeroport si gata. A si durat doar 10 minute la a 2a intrare. Intr-adevar, asa platesti taxa de viza de 2 ori, dar nah, fiecare se descurca cum poate si in functie de cat confort isi doreste.

Impresii sunt multe, detalii si mai multe, asa ca va invit sa-mi scrieti in comentarii intrebari, nelamuriri si opinii.

Pana data viitoare va las cu cateva imagini ce mie mi-au bucurat sufletul.

Phuket la apus

Phuket

Satul plutitor – Koh Panyi – o comunitate musulmana de 1600 de oameni care traiesc “pe ape”

Koh Panyi

Kho Phangan

thumb_IMG_3556_1024

thumb_IMG_3257_1024

Khao Lak

• Corina

Foarte controversată treaba asta cu ambasada Thailandei, și eu m-am dus cu frică. :)) Dar pe mine doamna de la ambasadă din ”iubita” nu m-a scos. Dacă ai toate actele aranjate cum trebuie și cum scrie peste tot, ar trebui să fie ok. Am văzut-o mai acidă cu alte persoane, dar ce-i drept, puneau întrebări al căror răspuns era postat deja peste tot sau veneau cu dosarele greșite aiurea, greșeli pe care le puteau evita dacă citeau și erau puțin mai atenți. :)) Nu zic, poate depinde și de zi. :))

Eu recomand și măcar 2-3 zile în Bangkok pentru o experiență asiatică completă. 😀

• Laura

Si pentru mine experienta cu “doamna” Nina a fost oribila. Nu m-am simiti atat de umilita de cineva in viata mea. Si asta doar pentru ca salariul meu si extrasul de cont nu o multumeau. Si nu s-a sfiit sa-mi faca shaming pentru asta in holul ambasadei, unde mi-a inspectat hartiile, aproape pe genunchi, de fata cu toata lumea. A fost oribil. In curand am sa plec in Londra si am sa imi iau viza de acolo. Gandul ca as putea sa o vad din nou pe doamna asta imi da fiori. Nu inteleg de ce nu sunt mai multe reviewuri pe pagina ambasadei. Mi se pare inacceptabil un asa comportament pentru un functionar, mai ales pentru un functionar al unei ambasade.